BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 17, 2010

E

Ego.



Saya rasa saya terlalu ego dalam semua perkara. Dan keegoan inilah yang akhirnya memakan diri saya.

Kerana ego, saya hilang apa yang saya ada. Saya tidak nampak apa yang saya lihat selama ini. Kerana ego, saya semakin jauh dengan apa yang berada dekat dengan saya. Sehingga yang berada dekat di hati pun sudah pergi jauh kerana ego.

Ego inilah yang menyebabkan saya tidak dapat apa yang saya mahukan kerana ia selalu menafikan. Akhirnya apa yang saya mahukan itu, telah tiada. Tiada walau sikit pun.

Ego ini yang menyebabkan saya kehilangan mereka. Mereka yang pernah berada dekat dengan saya. Mereka yang pernah memahami dan menyayangi saya. Mereka yang menjadi mangsa keegoaan saya atau mungkin keegoan mereka juga.

Ego ini telah ambil semuanya. Hingga tiada apapun yang tinggal. Kosong.

Bantulah saya.

p/s; Jangan risau, saya akan cuba bergembira dengan kebahagiaan awak.

17 Yorum var:

Fariz Razali said...

don't be sad....
mesti ada hikmahnya...
mmg benar ego kadang-kala membuatkan kita hilang benda yg kita sayang...
namun jadikanlah ini sebagai pedoman.. supaya kita tidak lagi hilang benda yg kita sayang...
frankly... i don't what happen 2 u...
but at least i share the same feeling...
aku pun penah rasa benda yang sama....
KERANA EGO HILANG SEMUA NYA...
MOGA ALLAH TUNJUKKAN JALAN KEPADA KITA.... AMIN...

beruang said...

ego yang dikawal dengan keimanan akan menjadi pendinding seorang mukmin

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Faris, thanks for your concern. If we're share the same feeling, we have to help each other. We have to pray for one another. InshaAllah. Aminn.

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Bear, itu yang susah tu.

Unknown said...

ego can ruin ourself

lumut said...

1 hal kau kene ingat..jangan ego nak memaafkan orang dan ngaku kesalahan sendiri...

ego mende lain ok lagi kot...

aku pon ego..eh tp bukan ego.keras hati.aku tak sure ego ngan keras hati tu same ke tak..dan hati aku mungkin dah beku..so mcm feelingless.

lumut said...

u tak suke i komen sikit2??ciss u

nurus sakinatul fikriah said...

kadang-kadang, atau selalu, manusia akan ego. awak, saya, dia, semua. bukan perkara luar biasa.

kita hidup di dunia, belajar memahami bukan minta difahami

ily =)

budak said...

kesedaran kita terhadap wujudnya ego dalam diri adalah suatu nikmat...alhamdulillah,

tapi kita sendiri yang kena tukar jalan untuk berubah...insyaAllah

Ingat, jalan mula segala perkara kenalah dengan...bismillah

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Feeqa, asal nama kau macam tu?? Haha. Bajet cool lah tu? Haha.
Betul wehh, ni yang nak ubah ni.

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Fiq, thanks. Alhamdulillah, bab mengaku kesalahan aku memang tak pernah ego. Sampai satu tahap aku rasa, semua benda salah aku. Haha. Ni lah, negative thinker. Dan soal memaafkan orang pun, Alhamdulillah sangat mudah untuk dilakukan.

Nanti kita cuba cari apa beza ego dan keras hati okay? Hehe.

Thanks for everything.
Bagus lah kau comment panjang2. Haha, menurut perintah!

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Nurus, kadang-kadang kan? Tapi yang kadang-kadang tu lah akhirnya merosakkan keseluruhan hidup kita.
):

ilyt Nurus.

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Budak, thanks for everything. Thanks for reminding me. Thanks for dropping by. I need your guidance always. (:

DOLCEshasha said...

ego boleh musnahkan segalanya . Tak salah kalau sekali sekala kita beralah dengan ego kita .

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Shasha, I know it sayang. But I don't know how to.

FSuperb said...

Ego bukan boleh buat kaya pun Rda, pakai dia sikit2 je dalam hidup. :)

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

FS, hahaha. Baikkkkk.