BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 26, 2009

Mungkin bukan macam dulu

Walau mungkin aku bukan sesiapa dalam hidup kau, but please jangan lah berjanji manis lagi kalau kau tak boleh buat apa yang kau janjikan. Aku benci dengar setiap patah kata yang kau keluarkan dari mulut kau, semata-mata sebab kononnya kau nak jaga hati dan perasaan aku. Kau tak tahu, yang sebenarnya bila kau janji macam-macam dengan aku, makin sakit hati aku bila satu pun kau tak pernah tepati.

Yea, dari dulu lagi macam ni. Mungkin aku tak berapa nak kisah kalau orang yang berjanji tu bukan kau yang aku dah kenal dari dulu lagi. Tapi, itulah masalahnya bila orang yang berjanji dan akhirnya tak pernah pun tepati janjinya tu adalah kau. Kau faham tak apa erti persahabatan? Jangan kau angguk beriya-iya kalau sebenarnya kau tahu yang sahabat tu berguna bila kau susah je. Jangan kau nak jerit dan jawab YA, kalau sebenarnya kau tak pernah rasai kehadiran aku dalam hidup kau.

Betul, aku bukan macam dulu lagi yang nak terasa hati dengan kau even kau cakap aku macam-macam. Aku bukan macam dulu lagi yang sikit-sikit nak mengadu pasal kau kat kawan-kawan aku yang lain. Tapi aku masih macam dulu yang still ada hati dan perasaan untuk kau jaga. Jangan ingat bila aku kata "It's okay" kau dah terlepas dari minta maaf dari aku. Walau kau nampak macam small matter tapi besar nilainya bagi aku untuk sebuah persahabatan. Sebab kita dah lama. Kita dah kenal each other unless kalau kau memang belum kenal aku.

Aku bukan suka beremosi untuk benda-benda yang mungkin kau anggap kecil macam ni. Tapi aku nak kau fikir, yang kau masih ada orang sekeliling. Aku nak kau fikir, betapa bernilainya persahabatan kita selama ni. Walau mungkin kau tak rasa apa yang aku rasa. Mungkin, semua perasaan kau terhadap aku dah berubah bukan macam dulu waktu kita happy. Mungkin, kau dah malas nak fikir benda remeh temeh dengan perempuan macam aku. Atau lebih tepat lagi, mungkin kau tak sayang aku macam mana aku sayang kau. Cuma, walau banyak mana pun kemungkinan aku harap kau tahu yang sebenarnya walau kita jauh beribu batu sekalipun, kau tetap dekat di hati aku. Dekat sini.

21 Yorum var:

nadirah_nor said...

ukh cool..cool..

DOLCEshasha said...

ohh, ???

azmy shafiq said...

aku nakk tau sapa nie ?
dri dlu kw bermadah2 cmnie dlam blog
wtf rda ?kngsi ng aku.hehe

nurafiqahmohamadadnan said...

haha, aku sokong ngn emy,
wtf rda?
share ngn aku gak ;D

dylakamil said...

walau kau jauh beribu batu tp dekat dgn hati aku, dekat sini.

ayat tu kau tuju kat aku kan kan kan? hehe

miss you already :)

|munira| said...

sama macam aku.*sigh*

anak Kushairi said...

ohhhh i pun tak suke org yg berjanji2 ni. macam taik ;p

anak Kushairi said...

ohhhh i pun tak suke org yg berjanji2 ni. macam taik ;p

Lady FS. said...

oh chill babe :)

rda hot said...

Nor, haha. Aku memang cool. Tapi aku hot jugak. ;p

rda hot said...

Shasha, ehhh??

rda hot said...

Amy, hahaha. PAdan muka kau. Mesti kau tertanya-tanya kan? Con't worry, satu hari nanti aku akan dedahkan identiti beliau. ;p

rda hot said...

Fiqah, kau pun sama macam Amy. Satu hari nanti kau akan tahu jugak. ;p

rda hot said...

Dyla, hahaha. Aku memang rindu kau ohhhh. IMY IMY. :)

rda hot said...

Munira, apa yang sama??

rda hot said...

Que, aku tak kisah kalau lepas janji dia tepati. :)

rda hot said...

FS, okay! :)

Farhan Zafry--;LITHIUM said...

Sape.////sape??? biar i cuba! biar i teka? Mr "S" k???

rda hot said...

Paan, haha. Siapa S? Kau ni pandai2 je. -__-

s.c.h.u.l.t said...

live. mcm nilah :)

rda hot said...

schult, emmm. Betul tu. -__-