BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 09, 2008

tahniah barisan alternatif!takbir!!

parti islam semalaysia
parti keADILan rakyat

salam reformasi semua~

alhamdulillah,,
syukur sungguh kehadrat Illahi,,
akhirnya negeri selangor kesayangan ni beralih arah pentadbirannya dr BARISAN NASIONAL kpd BARISAN ALTERNATIF!takbir!!!ALLAHUAKBAR!!

tp sekarang bkn kemenangan itu yg perlu kita rai mcm org gila!yg penting sekarang adalah tanggungjawab itu makin berat!pertahankan ISLAM,itu tujuan kita!insyaAllah,, saye bercakap bkn tanpa sebarang ilmu didada,,walaupun ilmu xbanyak lg tp saye gunakan ilmu yg sedikit ini ntok pertahankan ISLAM!

seperti yg kite semua tahu!BARISAN ALTERNATIF berjaya besar pd pilihanraya kali ni!dgn mendapat 83 kerusi diparlimen dan kite berjaya mematahkan misi barisan nasional yg nk kn 2/3 kerusi kat parlimen tuh!alhamdulillah~ walaupun kerusi kita tak sebanyak kerusi BN kat parlimen tu tp at least suara pembangkang semakin byk kat sana!dan insyaALLAH adenye suara spt. Datin Seri Wan Azizah dan ank beliau Nurul Izzah kat parlimen bakal memantapkan lg BA!plus2 lg ngan Dr. Lo' Lo' ,Azmin Ali (abg kpd Ummi Hafilda yg fitnah DSAI tidur ngn bini azmin ali _kakak ipar die sendiri..abg kpd Azwan Ali gak!berbeza sungguh 3 beradik nih! (: )) selain tuh Tuan Guru Abd Hadi Awang yg dapat semula kerusi beliau pown dh cukup membanggakan!walaupun terengganu tak dapat diselamatkan atas sbb2 yg kite dh jangka (apalagi??pengudi hantu la!!!) mane tak nye??Mat Sabu dh menang DUN dh tym kol 8 mlm tuh, tetibe smpi plak undi pos dr ceruk mane tah padahal undi pos dh dibuat seminggu awal hari PRU dijalankan (pelik2)

BA menang besar di KELANTAN (serambi makkah di Malaysia) walaupun Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat x bertading kerusi parlimen tp respect sy pada dia ttp ditahap yg tertinggi!muke innocent jek,, cool, bersih, ader nur!insyaAllah~ walaupun Terengganu kalah ngn BN tp sy xkesah!sbb kita dpt tawan Pulau Pinang(hasil pakatan kaun Cina rasenye (; )Kedah (dpt balik!!!!yahoooooooooo!!!) Perak dan Selangor!(paling tak disangke2!) dan dgr2 citer kerusi kat wilayah persekutuan pon kita dpt pegang!tp not sure about their Dato' Bandar sbb sumer kerusi yg dipertandingkan adlah kerusi parlimen!harap2 dapat kat kite gak la,, hehe,,

itu kejayaan! tp yg jd isu skang ni!!baru je semalam DAP tawan Penang,pengasas politik kat tv3 (tak ingat nama die) terus cakap yg DAP kene la tunaikan janji mereka!(janji apa sy tak berapa pasti tp rase2 nye berkaitan hutang la) tp yg menjadi persoalan kat sini, sape yg buat hutang tuh??BN ke DAP?????????haha tak tahu!

itu yg pertama!yg kedua nya!td tgk berita kat tv3 (090308 berita jam 8) PM kite yg keempat Tun Dr. Mahathir Mohamad ulas balik janji Anwar Ibrahim yg ckp kalo PKR menang harga minyak akan turun serta merta..pertikaiannye kat sini kenapa mesti Tun Mahathir kate yg PKR mesti lunaskan janji tuh??takkan dia tak phm pe yg Anwar ckp??maksud Anwar kalo BA menang dan dapat takbir Malaysia secara majoriti baru la harga minyak akan diturunkan serta-merta!takkan Anwar bodoh sgt nk menjanjikan sesuatu yg dia belum pasti dpt buat atau tak??sekarang mcm mane nk turunkan harga minyak sedangkan keputusan penurunan harga minyak ni terletak di parlimen..kalau BA ader suara majoriti di parlimen barulah boleh turun harga minyak tp masalahnye suara majoriti adalah BN!kalo BA bentang ttg usul penurunan harga minyak ni, kene mintak persetujuan parlimen dulu!lain la kalo parlimen milik BA sepenuh nya!sy yg baru 17 tahun pon dpt fikir secara logistik!so diharapkan Tun Mahathir fikir2 balik apa yg dikatakan..

yg ketiga!!sedang saya menaip bende alah nih,tibe2 ader sorang anak angkat mak sy call..nk ckp ngn mak tp mak tgh manid..so, saya pown layan la,,dia ni org kuat BN kat subang n td dia ckp yg dh keluar memorendum DAP dan PKR yg menang kat Selangor ni nk mengharamkan azan kat Selangor!ulasan saya???BODOOOOOOOOOOH! sebab apa??sy ckp kat abang tuh, PKR dan DAP pun tgh meeting la,, cmne bleh timbul isu azan ni tibe2??nk kate ade dlm manifesto,MUSTAHIL!!sbb kalo ade dlm manifesto takkan la mak ngan ayah saye pangkah BA(alamak terkantoi plak!) haha,, tp persoalannya,tak de dlm manifesto!takkan dorang sesuka hati nk memanipulasi manifesto yg dorang buat??kalo betul pown niat dorang cmtu, bukan sekarang dorang akan buat tp mungkin bila dh cukup setahun diorang memerintah!rasional nye??kalo diorang buat sekarang, agaknye rakyat mintak diadakan re-pilihanraya!so sy kire bende yg diuar2kan tanpa bukti ni adalah PROPAGANDA semata-mata!fullstop.

fuhhhh,,dh banyak menaip nih!tak puas lagi sebenarnya,,semangat ntok terus belajar semakin berkobar-kobar nih!nk amek sains politik!mane taw ader rezeki jd calon!hahahaha..tp apa pun,sy mengharapkan yg terbaik dr pemerintah ntok diri sy,bangsa sy; MELAYU dan yg paling penting AGAMA sy!ISLAM!!!takbir!!!!!!!!!!!!!!!



2 Yorum var:

Anonymous said...

Kn elok kalau blog ni khas 4 bende2 islamic je... politik2 nh sdkt sebanyak memecah belahkan umat gak....

Hilang sket minat kt blog ni....

rabiatul adawiyah sulaiman said...

salam ntok semua,,
thanx ntok yg rajin komen dan mengkritik,,
sedikit sebanyak membantu sy sebenarnya,,
bercakap pasal politik,,
sbnarnya sy berminat dgn politik sbb ader kaitan dgn agama,,
sy sokong parti yg sy pilih adalah kerana agama,,
kerana ummat berpecah belah diluar sana apabila ada manusia yg tak nak kembali pada agama,,
nk bangkitkan kaum melayu,islam jawapannya,,
nk bangunkan kedamaian negara,islam jawapannya,,
nk anak bangsa yg berguna,islam jawapannya,,
apa2 pun kita perlu kembali pd islam yg sebenar,,
kerana itu sy menyokong parti yg mengetengahkan islam,,
jgn dipertikaikan kesilapan mereka yg kecil2 tp lihatlah!apa yg mereka pegang dan bawa;iaitu agama kita yg syumul lg suci,,
terpulang pd semua ntok berminat @ tidak pd blog ini,,
kerana tugas sy adalah bangunkan agama sy,,
dan sy rasa politik adlh slh satu cabangnya,,
kita kene pilih pemimpin yg islamik,,
bermula dr situ,kita boleh bangunkan agama seiring pembangunan negara kita!takbir!!