BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 24, 2007

hari raya aidiladha~

setelah berkorban,,

sebelum berkorban,,huhu~


assalamualaikum,,


ehem2,,spt. yg kite sume taw,, kte baru jek sambut hari raye qurban,,beberapa hari yg lalu,,btw,raye taon neyh meriah sgt2 sbb aku blk kg kat n9,,n ayah aku ader masok bahagian ntok qurban tuh ngn adek-beradek beliau,,mak aku plak masok bahagian ngn adek bradek beliau kat terengganu,,tp xdpt blk ganu pown,,sbb banjir!huhu~sedey sebenarnye,,

haha,,ngarut jek taw,,

so,,nk citer pe bout qurban neyh ae,,

erm,,bile kita ckp psl hari raya qurban,,semua umat ISLAM mesti teringat ttg kisah Nabi Ibrahim dan anak baginda,Nabi Ismail,,kisah ni semua orang dh taw ttg bagaimana Nabi Ibrahim sanggup mengorban kan anak baginda setelah mendapat suruhan dari ALLAH,,

so aku xnk cite psl tuh sbb korang sumer msti lagi taw kn?
tu nk kene sembelih,,ramai org yg tgk,,n t'masok la aku,mak,abid,along,abah,ngn alang,,
aku juz nk cite cmne hari raya qurban yang kite sambut baru2 neyh,,

tym lembu tu disembelih,aku pown mengomel la sorang2,,


"sian betol kat lembu neyh,,kene jd qurban,,"

x sangke plak mak dgr aku ckp,,hehe,,pastu mak pown jwb,,

"mane bley ckp cmtu,,sbb qurban ni adalah satu perintah dari ALLAH,so kite xbley ckp kesian kat lembu tuh,,nnt lembu tu dpt pahala,,"

"owh"

kami adek beradek mengangguk,,baru taw,,hehe,,


so cmtu la cite nye,,xde pape pown sbena nye,,huhu~

apa pown, kite sbagai umat islam seharusnya bekorban apa saja yang kita ada untuk menegakkan addin Allah; Islam,,

insya Allah,,

berkat doa + usaha + tawakkal

=kejayaan milik kita,,

ameen,,


teringat plak kat lagu ustaz aqil hayy,,

besh2,,

ikhlas dariku

"Aku bukan seperti engkau sangkakan
Pura-pura di dalam berjuang
Aku tidak pandai menyulam rahsia
Juga tak pandai kubermadah pujangga
Jika ada benci di hati
Oh katakanlah padaku
Relaku terima walau kutukan
Asalkan aqidah terjaga
Kerana tidak sanggup lagi
Mempermainkan dustur Ilahi
Hakikat hati tak terluka
Walau zahirnya ada yang ketawa
Tuhan kumohon keampunan
Ketelanjuran yang berulang kali
Teman kita paterikan di sini
Berakhir sebuah lamunan duniawi
Terima syukur taufiq Ilahi"
dgr la lagu neyh,,
besh sgt2,,

2 Yorum var:

du'at in process said...

salam rda ~
waaahh.. sronok eh raye qorban tahun nih..
tahun ni, kite x b'peluang nak tgk lembu kene sembelih pon~..uhuhu~
okla.. miss u !

ha'ana zak25 said...

salam `alaiki~

same la cam esah jazi .. kte tgk org korban lembu menerusi TV je .. huhu .

yea , PENGORBANAN

mudah disebut + mudah kita mendefinasi ..

tapi ukuran yang hakiki ,
sejauh mana kita APLIKASI di dlm DIRI ?

nak SPM dh nie ~ bnyk yg perlu kita KORBANKAN ..
sama-sama la kita slg mengingatkn untuk BERKORBAN ! caiyo !! ;)