BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 07, 2011

Malu

Benarlah. Aku bukan wanita yang baik. Dan terlalu jauh untuk menjadi solehah. Banyak perkara dalam hidup ini yang masih sama, yang masih belum diperbetulkan. Dari soal kematangan sehinggalah soal iman. Semuanya masih sama.


Adakah selama ini aku tidak bergerak? Entah. Kadang-kadang kita rasakan seperti kita sudah bergerak, dari satu titik ke satu titik. Padahal kita masih di titik yang sama, tidak berubah. Kadang-kadang kita rasakan kita sudah berubah, padahal kita hanyalah kita yang dahulu. Dan kadang-kadang kita berfikir bahawa kita sudah redha dengan kehidupan, padahal hati kita masih kerap menyoal Tuhan.

Hakikatnya, aku rasa malu. Malu pada Dia yang mencipta, malu pada kalian yang melihat dan mendengar. Aku malu kerana saban hari aku kian jauh. Aku hilang dalam riuh kota palsu. Aku hilang dalam debu halus yang membutakan mataku. Aku hilang dalam diriku yang dulu.

Aku punya banyak harapan. Aku ada pelbagai impian. Harapan dan impian aku semuanya baik-baik belaka. Aku ingin menujuMu Ya Allah. Cuma selalunya jalanku putus, aku selalu hilang arah. Aku selalu leka Ya Allah. Tapi aku tahu Ya Tuhanku, aku tahu Engkau tidak pernah jemu membantu aku. Bantulah aku lagi Ya Allah, bantulah. Kerana aku malu.


2 Yorum var:

Nur L . said...

malu tuh dapat pahala tau.

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

(: Anyway, what's ur URL?