BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 22, 2011

Buat kamu dan Dia.

Saat itu, aku tidak tahu bagaimana untuk menceritakan rasa yang hebat bermain dalam kalbuku. Aku katup rapat mataku, dan aku buka semula sambil dalam hati memohon untuk berada dalam realiti. Walau samar padanganku pada dunia, aku yakin ia adalah realiti yang sedang aku duduki. Cuma aku terasa seperti di awangan, semuanya kosong dan ringan. Satu lagi debar dan takut aku hilang dan lenyap. Namun hanya ada satu kata yang tidak henti-henti aku ucap- Terima kasih kalian, terima kasih Tuhan!

Buat kalian, aku masih tidak boleh lupa tiap-tiap satu kalimah yang kalian pernah kongsikan bersama buat aku yang sedang hilang arah dalam menciptakan rasa sabar dan redha dihati. Bagaimana untuk aku biarkan semua itu luput begitu sahaja sedangkan ia adalah ibarat lampu yang membantu menerangi jalanku saat aku tidak nampak apa-apa di depan mata sendiri? Aku tidak akan begitu sahaja membiarkan doa-doa yang kalian titipkan semata-mata untuk melihat aku bahagia. Cuma aku sudah tidak punya cara untuk membalas segala apa yang telah kalian berikan hanya untuk sekuntum senyuman dari aku. Andai bisa aku balas semuanya, aku akan melakukannya.

Tuhanku, aku sudah tidak punya kata syukur untuk aku luahkan dan gambarkan dalam bacaan doa ketika sujudku. Sesungguhnya rahmat dan rezeki yang Engkau limpahkan ini terlalu besar untuk hamba sekerdil aku. Ya Rabbi, aku sudah keputusan aksara dalam menyusun kata kasih dan cintaku yang tidak seberapa ini padaMu, Tuhanku yang Maha Satu. Kerana sesekali aku merasakan keindahan nikmat ini tidak tertanggung oleh insan hina yang bergunung tinggi dosanya seperti aku. Namun satu perkara yang pasti, semua ini hanya menambah keyakinan dan kepastianku pada setiap janji-janjiMu. Kasih sayang yang tidak pernah Engkau hilangkan ini yang telah menambah cinta dan rinduku padaMu. Tuhan, terimalah kata syukur dariku- Alhamdulillah!

Tika ini, aku cuma ingin menjadi manusia yang tidak berputus asa kerana aku mahu selalu yakin dengan Dia yang tidak pernah putus-putus memberikan kasih melalui kalian yang aku cinta.

2 Yorum var:

adzrul syafiq said...

kita berkongsi kegembiraan yang sama.

oh lupa, congratulations :)

DOLCEshasha said...

aku sokong! :)