BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 25, 2010

Aku tahu!

Aku tahu, tika dan saat ini aku mungkin menjadi manusia yang paling besar dosanya. Berputus asa, seolah tiada tuhan yang bisa membantu. Hilang harapan, seperti tidak ada sesiapa yang lebih besar dugaannya dariku.


Aku tahu, keadaan ini telah mengecewakan lebih banyak hati. Kesedihan ini telah menghilangkan rasa hormat manusia lain terhadap aku. Kerana semua rasa ini telah mengheret aku menjadi manusia yang lebih hina.

Aku tahu, aku tidak pernah menjadi selemah ini. Menjadi insan yang hanya tahu mencipta seribu satu alasan yang tidak berkesudahan. Menjadi manusia yang seakan lupa dengan setiap janji yang pernah ditaburkan. Lupa pada janji untuk menjadi kuat, lupa pada janji untuk redha dengan setiap ujian, lupa dengan setiap janji yang dahulunya penguat semangat!

Aku tahu, air mata ini hanya akan menghanyutkan aku ke lautan yang paling deras. Sehingga aku menjerit dan akhirnya mati kelemasan. Walau berduyun manusia yang datang mahu membantu, tetap tidak dapat menarik aku keluar.

Aku tahu, aku selalunya tahu dan yakin dengan apa yang aku ucapkan. Namun aku tidak pernah tahu, mengapa aku jadi begini. Aku tidak tahu bagaimana untuk keluar dari kemelut penyesalan ini. Aku tidak tahu apa yang perlu aku lakukan untuk pergi dari kehinaan yang pernah aku takut untuk dekati suatu ketika dahulu. Aku tidak tahu ke mana arahku. Aku tidak tahu ke mana hilang kekuatanku. Aku tidak tahu sampai bila aku akan begini. Aku tahu, aku tidak tahu.

3 Yorum var:

[AwAn kuRang kelaboo] said...

hey.. be strong girl..!
move on.
hait yok..!

Anonymous said...

Rasulullah s.a.w pernah berpesan kepada saidina Abu Bakar:

La taHzan innAllaha Ma'ana...

Verse Quran (x ingat spesifik):

Ala bizikriLLahi tatmainnul Qulub...

I'm just using these words back. InsyaAllah semua tensi hilang, dpt pula pahala...huhu, neway save your tears for kifarah dosa2. Have fun!

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Terima kasih semua. :')