BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 30, 2010

Jangan pernah putus asa!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,

Akhirnya, saya dapat apa yang ingin saya ceritakan. Lama saya menatap skrin laptop dengan tatapan yang kosong. Sambil itu saya cuba meleraikan satu persatu perkara yang ada di benak fikiran saya. Sudah berhari-hari, hati saya seakan mahu bertanya sesuatu. Ia seperti hendak menceritakan apa yang ada padanya.

Hati saya bukanlah hati yang kebal, jiwa saya jua tidak pernah kuat. Tapi saya selalu ingin untuk kuat. Untuk terus berjuang, melawan apa yang patut dilawan. Membela apa yang patut dibela. But up until a point, saya terasa makin lemah dan parah. Saya terasa semakin mengecil dalam dunia sendiri. Saya terasa kosong dalam jiwa dan hati sendiri. Semakin saya cuba untuk dekat, makin jauh yang saya rasakan.

Saya seolah sudah penat untuk bermain dengan masa. Saya sudah penat menunggu untuk hampir, kerana ia seolah sedang menjauh. Saya seperti sudah tidak sabar dalam penantian dan mujahadah ini. Saya terasa jauh ketinggalan dalam hidup sendiri. Dari setiap sisi, saya jauh dibelakang bayang sendiri. Saya seperti mahu mengalah!

Tapi satu sudut kecil di dasar hati saya, meminta saya untuk bertahan. Ia mohon agar saya tidak lemah, ia mahu saya terus berjuang kerana memang itu yang saya mahukan. Saya mahu dekat denganNya, saya mahu kebahagiaan yang dihamparkan dari cinta dan rindu yang hanya untukNya. Sama mahu sekali kekuatan untuk mencapai apa yang saya mahukan.

Akan saya sematkan di segenap ruang hati dan fikiran bahawa berjuang memang pahit, kerana syurga itu manis. Akan saya tanamkan janji-janjiNya di dalam setiap inci sanubari kerana Allah tidak akan pernah memungkiri janjiNya. Malahan Dia sedang berbicara dengan saya dan menyuruh untuk terus bersabar.

Ingatlah wahai diri, jika Allah berkehendakkan untuk memberi kebaikan kepada hambaNya, Dia akan memberi ujian terlebih dahulu. (Sahih Bukhari)

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan berkata, "kami beriman", sedangkan mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" (al-Ankabut: 2)

2 Yorum var:

FATIN SYUHADA YAHAYA said...

oooo okayyy, menenangkan sikit apa yg aku pnah pk ;)

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

FS, good for you. (: