BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, August 26, 2007

tanda kasihNYA..


in da name o' ALLAH..


dalam keriuhan waktu berputar,atas dunia bersama makhlukNYA yang punya perasaan spt aku.. ujian yang datang tanpa ditapis oleh siapa pun,dari yang sekecil2 zarah hingga yang sebesar2 alam..bukan aku tak sanggup menghadapinya,bukan aku tak redha dgn takdirNYA..tapi aku bingung,dlm gersangnya jiwaku,dlm kelamnya hatiku..aku diuji,aku diuji dan terus diuji..dgn TARBIYAH dlm diri..bila aku terjatuh,aku tahu aku akan bangun kembali..bila aku tersungkur,aku tahu itu tanda kasih ILLAHI..syahdunya jiwa bila terkenangkan semua itu..tapi dgn segala kekuatan yg aku simpan,yg aku ada..semua itu bukan penghalang bagi aku utk terus BERJUANG dlm PENCARIAN yang masih lagi belum selesai..pencarian kearah KEBENARAN..saat hati ini berlabuh,terjatuh aku sedar DIA ada disisi,tanpa selangkahpun berpaling..kerana DIA sentiasa menyayangi setiap HAMBA2NYA..selagi kita berada di satu landasan yang benar..selagi kita memegang kalimah LAILAHAILALLAH,MUHAMMADARRASULULLAH..kalimah ulung lagi terpuji yang menjadi senjata ummat ISLAM dikala ini..dlm menegakkan kalimah inilah kita diuji supaya ujian itu dapat mengajar kita menjadi lebih KUAT dlm perjuangan yang takkan berakhir ini..dengan sisipan TARBIYAH inilah aku akn terus kuat menghadapi serta bersemuka dgn dugaan dan ujian yang ALLAH turunkan..semoga aku terus TABAH dan SABAR di atas kehendakNYA..aku mohon kepada MU YA ALLAH..AMIN~


0 Yorum var: