BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 23, 2007

fasa terbaru..

Bismillahirrahmanirrahim..

Ehem..[nak berdehem pulak]ops!b4 that..
Assalamualaikum w.b.t.
Nama aku are-da,rda,or ada..full name Rabiatul Adawiyah Sulaiman.panjang tak?anyway,nama aku ni mesti menggambarkan some1 yang ala2 islamic gitu..but me?dunno la..mcm x pasti!berat jugak nak bawak nama wanita sufi ni!sbb everywhere I go,1st impression dey all,aku ni mesti baik,sopan.but that's not me!sangat2 lain!kenapa?mesti mak ngan abah bagi aku name ni coz nak anak dey all jadi camtu.but x menjadi!16 tahun hidup,xde la lama sangat kalo nak compare ngan org yg dah terlebih dulu mkn garam dr aku..tapi aku bersyukur!sbb ngan 16 tahun ni la aku tawu mcm mane keadaan dunia ni..[camne pown aku tak tawu..]aku tak tawu camne nak describe diri aku.bila aku dok termenung pk pasal diri aku ni,xlain n x bukan I'll tink bout LOVE!kenapa?sbb aku dah banyak pengalaman kot!maybe..but for the age around me,patot ke pk ttg mende yang ntah pape tu?LOVE yang aku maksudkan tu bukannya cam citer irwansyah ngan acha LOVE IS CINTA tu..tp for me,sepanjang hidup aku ni,LOVE tu IS SAYANG yang belum lagi menjadi CINTA.sayang?sia2 ke bende tu?maybe bila tersalah orang kot!bila orang yang aku SAYANG tu bernama lelaki?maybe..sbb aku ni just 16..xcukup umo lagi..tapi wut can I do?dh feeling aku mengatakan yg aku need sum1 in my life.bila xde sesapa,terasa nak sangat jd DEWI ntok sum1.tapi bila dah ade,tak lame pown..sekejap je..and bile aku pk2 blk,itu lah yang menyebabkan ia menjadi sia2..buang masa..FULLSTOP!susah sangat ke nak curahkan KASIH SAYANG tu kat orang yg sepatotnya?cam mak ngan abah ke,along ke,alang ngan abid ke..they are da most suitable.dh bape kali tah aku SYG orang yg namanya lelaki ni!tp bila pk blk,they're useless!x berguna langsong!guys are good to make friends but not to trusted in relationship!!that's da true!for age around me ni,better aku pgg words tu!menjamin keselamatan sket.aku?aku bukannya cam girl lain.yeker?[ke aku jer yang rase camtu?hehe..]normal la kan kalo girl nak suke sumthing yang berwarna P.I.N.K?normal la tu..tapi aku suke pink kaler bukannya sampai aku anti kaler len..aku still suke kat blue n white kaler gak!so,I'm a normal girl!normal la bile girl suke bunga kan?but I prefer myself to like butterfly,more and more!cute sgt!!butterfly pown melambangkan girl kan??so,I'm a normal girl.so,aku xkesah org nak kate aku pe..coz stuff aku pown byk je yg kaler pink!gedik?agak lar!!haha..tapi ape yang gediknya?normal la..tp act,aku x kesah pown orang nak pggil aku gedik![RATU GEDIK pown xpe!haha..penah je org pggil aku camtu]tp seswai ke bile at da same tyme,aku suke jen men football gamr kat ps2 ngan big bro aku!aku suke je men RED ALERT kat pc aku!aku bley je nak bangun malam2 semata2 nak tgkfootball match!huhu..aku minat jerk at Gerard mcr tuh!!so,am I still gedik?complicated kan??ke aku yang haru birukan mende neyh?hehe..so,wut da mean of me?dlm 16 tahun aku hidup ni,xsia2 ke ngan mende yg lagho camtu?penah gak aku tazkirah diri sndiri.how to be a better person??jauh sgt ke aku terpesong?bile aku selalu sgt dgr lagu yg ntah pape,jojo la,mcr la,hilary la,hoobastank la,panic!at da disco la,pcd la..byk sgt!tak plus2 lagi ngan malay song aku!tapi at da same tyme bukannyer aku tak dengar IKIM or lagu2 nasyid or yg sewaktu ngan nyer..aku tawu jer yg in-team dah kuar album baru n anything else.so,jauh sgt ker aku tersesat neyh?!bab semayang?ni yg aku lemah sket!bukan ape,MALAS!especially bile kat umah.kalo kat hostel,it's ok lagi..sbb tu aku wish bia la aku xley semayang kat umah supaya aku xdekat kea rah nak tggalkan solat tu!tyme kecik2 dulu bley la..tp aku terpk gak!takkan la tyme cuti end of year pown aku nak period sepanjang mase?bongok sgt la tu!!tp tyme aku rajin gila,ngaji berpage2!sampai xigt dunia tapi aku takde lah terlampau rajin sampai nak qiam ke,pe ke..rasa tak mampu sgt2!rasa tu ker yang sebabkan aku xboleh?maybe gak!mungkin afta diz aku kene lebey byk menggali lagi kowt!sbb ilmu aku belum cukup.terlalu sikit ilmu aku ni.so,I should try,wuteva people say,it's juz personal comment.kan?palpatation la gak bile terasa diri betol2 nak berubah ni!so,dah masok fasa baru ni!tapi kali nilain..tak macam tym aku mengubah dari bace STARZ,GEMPAK ngan UTOP,aku gy tuka selera bace REMAJA..it's different!tapi xpe..learning process..at least aku try!learning process yang kene study lagi!kena biasakan without tears and fears anymore.can i?insyallah,juz let and see..so,I should stop here 4 start working!wassalam..

0 Yorum var: