BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 20, 2010

Penyesalan.

Kadang-kadang aku cuma marah dan kesal dengan diri sendiri kerana aku yang menjadi punca kegagalan jiwa ini terjadi. Kerana kekesalan yang menggunung tinggi dalam hatiku, aku seakan tersepit di tengah-tengah rasa kasih untuk memilih. Terus menunggu atau sekadar melupakan?


Esakan dan tangisan aku sememangnya berbaur penyesalan! Aku seperti sesat dan tidak punya jalan pulang walaupun aku yang berhak membuat pilihan. Seperti aku tidak mampu bergerak melakukan apa yang aku mahu, sedang aku tahu rahsia hatiku. Sehingga aku rasakan, jalan keluar dari kekusutan ini adalah dengan mengorbankan segala-galanya yang aku miliki.

Dunia ini kurasakan sunyi tidak berpenghuni, sedang manusia sedang memekik kuat memanggil namaku. Sekelilingku seperti kosong, padahal ada yang sedang berlari-lari menunjukkan diri. Namun kesepian ini aku yang cipta, aku yang reka. Sebab itu aku seakan tidak tahu apa-apa tentang gembira.

Ya Allah, berikanlah kepastian bagi setiap degup jantungku ini. Berilah keyakinan bagi segenap ruang jiwa dan perasaanku ini. Berilah kekuatan untuk setiap kudrat yang tidak seberapa ini. Berilah keredhaan untuk setiap tindakan dan pemikiran yang sedang berjalan dalam diriku ini. Hanya kepadaMu aku berserah, sesungguhnya aku insan yang buntu yang memerlukan pertolongan. Amin Ya Rabb.

2 Yorum var:

qilamahadi said...

rda HOTTss
<3

dylakamil said...

Rda, is this about taking the course for yr degree?

Percaya bahawa setiap cabang yang kau ambik, ada rezeki dekat situ. Jika tertulis ini tempat kau, macam2 mana pun eventually you'll be there.

I'll pray the best fr you. <3