BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, September 26, 2009

i've been too busy because of raya

and yes, i'm not lying on this. sebab i betul-betul busy dan beraya sakan for this year dan macam tak ingat dunia dan tak ingat yang my final exam start lusa dan tahniah lah untuk i sebab i tak baca sepatah haram pun apa yang ada dalam buku samada Lawa, ehh Law, CSC atau apa-apa sekalipun dan sebenarnya padan muka untuk i dan u all semua boleh tepuk tangan ramai-ramai. okay, terima kasih dan cukup berkenaan exam dan buku. back to the title and the main topic. on the second day of raya we went to Negeri Sembilan, which is abah's side. the third day, i memang rasa betul-betul dan betul raya sebab all of my uncle from abah's side or in other words abah's siblings la datang beraya selepas selama lebih kurang 6-7 tahun tidak menjejakkan kaki disini dengan sebab-sebab tertentu dan i sungguh-sungguh terasa seperti Raya yang sebenar sebab kau imaginelah macam mana bila adik-beradik tak jumpa nak dekat 10 tahun macam mana keadaan bising dan tidak terkawalnya rumah i. and thanks for coming to them. the nest day we went to terengganu, mom's side and it's unplanned. konon-konon tak nak balik kampung dan semua telah meng-jeles-kan i dengan suasana beraya di kampung mereka, dan i rasa macam nak balas dendam dan padan muka u all, sebab i rayaa 2 kampung. ehh, 3. ter-masuk rumah aunt i kat Tampin tuu. kalau dah balik terengganu tu, macam teruslah hantar my big brother tu balik uitm dungun kan, dan dia mestilahh seronok sebab tak payah naik bas. menyampah tsk tsk. and here comes the photos. u all tengok je lahh. i tiba-tiba malas nak menaip sebab malam ni will going back to kedah tapi satu hape pun tak pack lagi dan padanlah muka lagi. semua nak last minute kan.

perkara wajib kalau balik terengganu adalah bermandi-manda di laut dan i ter-kecuali lahh kan sebab dah besar dah malas nak mandi lagipun masa ni cousin yang sebaya dan se-geng belum sampai dan takkan lah nak mandi dengan budak-budak kecik sebab nanti mestilah i yang kena jaga kann. ohh, refer to the photo is my big brother yang memang sangat-sangat besar dan boleh melawan ke-monster-an si acheeennnkk. haha.

ohh, ni macam biasalah kan. kalau ber-gambar mestilah nak buat kononnya macam candid tapi sebenarnya tengah penat tahan gelak dan senyum sebab sebenarnya semua ni lakonan semata-mata. senang je nak buat gambar konon candid di tepi pantai macam ni. kau buat je konon macam tengah jalan dan ter-menung ke arah langit dan awan dan nanti photographer yang teror dan hebat macam i akan snap lahhh. dan dan, kasut tu jangan lupa. sila pegang dengan tangan. hah, mudah.


haaa, ni lahh geng mandi laut dan takkan lahh i nak join kan tsk lahh. diaorang ni annoying gila sebab bila i jerit-jerit macam orang gila, semua buat bodoh dan buat-buat tak dengar sebab tak nak naik. dan yang paling kecil selalunya jadi yang paling ber-kuasa dengan berkata, "adik TAK nak naik, sampai tak ada orang kat dalam air ni." dan sebenarnya walaupun ber-kuasa tapi takkan ber-jaya pun kalau mak dan ayah dah turun padang tarik anak masing-masing. haissshh, budak-budak.

dan kepada anda-anda semua silalah jangan jeles dan menyampah sebab dekat kampung i ada buaian bawah pokok yang sangat seronok dan akan teruja bila duduk diatasnya sebab aku kan macam suka jadi batak gila bila nampak apa-apa. dan seperti biasa, abang i akan menjadi mangsa untuk sedaya upaya snap the picture sampai i betul-betul puas hati. ahha.

dan kau tengoklah bila aku still beraya sehingga malam hari dan adik-adik sedara i dah terbaring dalam rumah orang. ohh, actually bukan rumah orang pun. rumah sedara jugak lah, so nv mind lahh kan kan. and so, the end of the story

p/s; sedihnya nak balik Kedah dah malam ni dan sangat tidak suka keadaan ini. benci benci. cepatlah habis final and then boleh balik rumah. haha. padahal, dah sampai kedah nanti, jumpa The Yaww terus tak hengat dunia kan kan. ;pp

10 Yorum var:

dylakamil said...

okay sekarang aku isytiharkan, aku seorang sahaja yang beraya macam tah hape2 :(

ahhh suka raya kauuu. dengki aku. huh.

FS said...

aku balik ni bersemngat sbb nk abeh kan final , nk dpt lesen , and korng . hihuhu . jap je dh balik kl balik . yeeha !

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

dyla. haha. kesian kau. takpe takpe. nest year kau balas lahh dendam berahi. ahha. ;)

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

FS, haha. aku kurang semangat lahh. sebab belum study. ;(

NH said...

the yaww? hah hah takleh blah betul nama geng ;p

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

dayah. haha, howtt yawww. :)

Unknown said...

heyy2, ak pn x study lg k.
tp semangat gak nk blk. cz nk abes kn final. haha. ;)

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

haha. at least kau semangat lahh jugak kan kan. aku malas okayyy.

[b][y][t][i][e] said...

pic 2nd yg action je lebih tu, mmg xleh blah la..hikhik~

gaya bw kasut sambil pandang tempat lain kt tepi pantai..hakhak~~

klu akk kt c2, confirm gelak2.. :D

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

haha. marilahhh ke sini. :)